Aby děti učení nebolelo

 

 

 

 

 

Škola je základ života.

A když rovnou v tom základu dětem ukážete, že hrou se dá ledacos naučit, dáváte jim tak bezedné bohatsví.

Učíte je hravosti, se kterou budou moci formovat svoji budoucnost. 

Toto téma se týká nejen všech učitelů, vychovatelů, pedagogů, ale i všech dalších aktérů ve všech formách vzdělávání. A nejen v klasické škole. Před tím, než jsem se odstěhovala do Asie, strávila jsem pár sezón na rakouských svazích jako skiinstruktor, kde jsem učila i děti nejrůznějšího věku. A tam jsem tehdy pochopila, že když se z učení udělá legrace, děti to nejen víc baví, víc se těší a víc se soustředí, ale ve výsledku se i víc naučí. V neposlední řadě se pak u toho i více zasmějí. Ony i vy. Že takový přístup nejde přenést ze svahu do lavice? Ale jde! Já to udělala. A výsledky byly úžasné. 

Jde jen o to umět skloubit osnovy s hrami a zábavou.

Jde o to řídit se určitými principy a umět čas strávený s dětmi na hodinách efektivně rozvrhnout tak, aby to byla legrace, ale zároveň abyste jim dostali do hlavy to, co potřebujete. A nemusí to být nutně za pomocí videí a moderní IT technologie.

Ať už působíte přímo jako pedagog nebo se třeba chystáte na dobrovolnickou cestu učit děti do Indie a nevíte, jak na to. Moc ráda poradím a podělím se s vámi o tipy, které fungovaly mě. Ať už během učení na lyžích v Rakousku, ve škole ve Vietnamu nebo Himaláji nebo na letních jazykových školách v Anglii či Španělsku. 

  • Jak si ze studentů udělat kamarády, ale ne sobě rovné.
  • Jak být sám sebou, přirozený a tím být přirozeně a bez vynucování terčem pozornosti žáků.
  • Jak studenty svým vlastním příběhem inspirovat k touze za poznáním.
  • Jak se pro ně stát přirozenou autoritou, za kterou se ale nebojí jít se svým problémem.
  • Jak umět vyhodnodit, co z osnov opravdu stojí za to nalít dětem do hlavy.
  • Jak se umět naladit na své žáky a poznat, jaká forma her a komunikace vás k nim posune nejblíž.
  • Jakou metodu "biče" zvolit. aby to žáky motivovalo k práci, ale zároveň aby nepracovali ve strachu nebo stresu z onoho biče.
  • Jak se naučit stavět si hodiny tak, aby tam byl vždycky prostor pro tu správnou legraci a uvolnění.
  • Kde a jak hledat inspiraci, když už se vaše zdroje zdají být vybrakované.
  • Jak se studentům otevřít a čerpat z nich tu nehynoucí dětskou a mladistvou energii, která vás vždycky zaručeně nakopne.

To vše i mnohem více. Tato oblast je fakt moje srdcovka:)

Chcete vědět víc? Ozvěte se a společně vymyslíme, co s vaším dotazem.